Kaikki kirjoitukset: Antti Rossi

Antti Rossi Antti Rossi on Personal Trainer, fitness- ja ravintovalmentaja sekä terveyden ja hyvinvoinnin sananlähettiläs. Lisäksi hän on kilpatason Fitness -urheilija. Antti toimii yrityksensä www.anttirossi.fi kautta. Lue koko esittely

Voimaharjoittelu Kuntosaliharjoittelu

Kasvatetaan lihasta osa 6 – LISSEE LIHOJA..

Voimaharjoittelu jaetaan pääpiirteissään kolmeen osa-alueeseen, joita ovat pika-, kesto- ja maksimaalinen voimaharjoittelu.

Maksimaalinen voimaharjoittelu

Puhtaasti maksimaalisessa voimaharjoittelussa keskitytään suoraan hermostollisen puolen ja lihasvoiman kehittämiseen. Tässä harjoittelussa hauiksen koko ei ole välttämättä se prioriteetti numero yksi, koska voimaa voidaan kehittää myös ilman merkittävää lihasmassan kasvua! Esimerkiksi monissa urheilulajeissa on hyödyksi juuri suuri suhteellinen voima, kun taas vastaavasti suuresta lihamassasta voi sitten … Lue lisää »


Kuntosaliharjoittelu

Kasvatetaan lihasta osa 5 – Millä patti kasvaa?

Kasvatetaan lihasta osat 1-3 käsittelivät ravintopuolta. Nyt mennään treenaamisen pyhään kolminaisuuteen (treeni, lepo, ravinto) sisään enemmän eli ravinnosta harjoitteluun.

kasvatetaan-lihasta-osa-5

Millä patti kasvaa?

Lihasmassan kehittäminen on lopulta hyvin yksinkertaista eikä se vaadi sen ihmeellisempää ydinfyysikon tutkintoa. Kuitenkin nykyisin tuntuu olevan enemmän vaatimus kuin poikkeus, että treenissä pitää olla jotain erikoista, hifistelyä. Tämä näkyy monien kohdalla siinä, että jo keksitty pyörä yritetään … Lue lisää »


Kuntosaliharjoittelu

Kasvatetaan lihasta osa 4 – Salitreeni ei ole pelkkää hauista ja pakaraa…

Kuntosalilla tapahtuva treenaaminen eli lihaskuntoharjoittelu on muutakin kuin pelkkää fitnestä. Saliharjoittelun tavoitteena voi olla pelkästään kehon muokkaaminen eli lihasten kasvatus sekä pepun ja haban muokkaus (bodaus, fitness), mutta saliharjoittelusta on myös moneen muuhunkin!

Saliharjoittelun avulla voidaan parantaa suorituskykyä sekä edistää terveyttä ja hyvinvointia. Saliharjoittelun avulla voidaan nostaa vaikkapa pari markkaa rautaa maasta, saada keppiä tai kuulaa kantamaan tarpeeksi pitkälle urheilukisoissa. … Lue lisää »


Ravinto

Kasvatetaan lihasta osa 3 – Bulkkaamalla lihaksia?

Lisää lihaksia ei voi rakentaa tyhjästä.

Jos halutaan kehittyä, sen eteen pitää tehdä töitä ja syödä! Jos et syö et kehity. Jos syöt liian vähän et kehity. Jos syöt päivittäisen normaalin kulutuksesi mukaan et kehity. Tunnen paljon ihmisiä, jotka valittavat ettei tulokset kasva, lihas ei kasva ja junnataan paikollaan. Monen kohdalla treenit voivat olla hyvinkin tarkkaan suunniteltuja ja urheillaan ihan … Lue lisää »


Ravinto

Kasvatetaan lihasta osa 2 – Polttoainetta ja kasvua lihaksille!

Auto ei kulje ilman bensaa, samoin ei kulje ihminenkään ilman energiaa. Ravinnossa hiilihydraatit ovat ihmisen ja lihasten merkittävin energianlähde (polttoaine) ja ravinnon perusta. Kehomme pystyy muuttamaan hiilihydraatit helposti ja nopeasti energiaksi. Hiilihydraattien pääasiallinen tehtävä onkin antaa nopeasti energiaa solujen käyttöön ja turvata verenkierrossa vakaa verensokeripitoisuus.

kasvatetaan-lihaksia-osa-2

Polttoainetta ja kasvua lihaksille

Kovaa ja tavoitteellisesti treenaavalle hiilihydraatit ovat todella tärkeä ravintoaine. Hiilihydraattien riittävällä … Lue lisää »


Optimaalinen ravinto Ravinto

Kasvatetaan lihasta osa 1 – Syö kuin mies!

Jos haluat olla keiju, syö kuin keijukainen. Jos taas haluat olla Tarzan ja näyttää siltä, sinun tulee syödä riittävästi! Kehittymisen kannalta optimaalinen ravinto on yhtä tärkeää kuin itse harjoittelu. Jopa tärkeämpää!

On aivan sama kuinka kovaa treenaat, kuinka kovaa nostat painoja, kuinka suunnitelmallinen olet, jos et syö tarpeeksi! Tosiasia on vain, että jos et syö tarpeeksi, et kehity!

Optimaalinen ravinto

Lue lisää »