Kobe-härkää Ruokavaliot

Kultalusikan body-ruokavalio

Artikkelisarjassa käydään läpi eri budjeteille sopivia ruokavalioita, kun on tarkoituksena kasvattaa lihasta. Ensimmäisessä osassa käsiteltiin bodyruokailua opiskelijabudjetilla, toisessa osassa duunarin body-ruokavaliota ja nyt viimeisessä osassa vaihtoehtoja silloin, kun on millä mällätä, aka liitua millä piirtää eli kun raha ei ole este.

Kultalusikka ei luonnollisesti käy itse kaupassa saati tee ruokaa. Oma kokki vääntää ruoat päivittäin ulkomailta tuoduista, tuoreista raaka-aineista. Lähtökohtaisesti oletetaan, että mitä tuoreempaa ja laadukkaampaa ruoka on, sitä paremmin ravintoaineet siitä imeytyvät. Proteiinilisäksi kelpaa vain haaraketjuisilla aminohapoilla täydennetty heraproteiini-isolaatin ja munaproteiinin ylihintainen brändisekoitus.

Kultalusikan riisi on joko japanilaista koshihikari-riisiä tai taiwanilaista bambu-riisiä. Perunat taas ovat ranskalaisia La Bonnotte -perunoita (sadosta riippuen jopa 700 € / kg). Käsin poimitut kasvikset tuodaan luottotilalta, ja hiilihydraatin lähteeksi kelpaa myös valkotryffeli (jopa yli 5000 € / kg).

Liha on japanilaista Kobe-härkää (jopa 1400 € / kg) tai espanjalaista, vain tammenterhoilla ruokittujen sikojen vuoristokinkkua (jopa 200 € / kg). Kala taas on sinievätonnikalaa (jopa 3000 € / kg) tai alaskalaista kuningaslohta. Toki myös kitasammen kaviaari kelpaa (jopa 20 000 € / kg). Kana on indonesialaista Ayam Cemani -kanaa (noin 2000 € / kana). Dieettilihaksi valikoituu käärmeen liha, sillä se on hyvin vähärasvaista mutta proteiinipitoista.

Pähkinöiksi kelpaavat vain macadamia-pähkinät. Salaatin päälle lorautetaan kreikkalaista Lambda-oliiviöljyä (50 € / pullo) ja sen kruunaa japanilainen Yubari-meloni (jopa 10 000 € / kpl). Salaattiin voi toki laittaa myös vaikka serbialaista, aasinmaidosta tehtyä Pule-juustoa (jopa 800 € / kg).

Kultalusikan ruokapäivä

  • Aamupala: ranskalaista maalaisleipää ja kitasammen kaviaaria, lokin munia
  • Sali: palautumiseen japanilaisia mangoja ja proteiinilisä
  • Lounas: sinievätonnikalaa ja koshihikari-riisiä, vihanneksia ja valkotryffeliä
  • Välipala: macadamia-pähkinöitä ja siivu Yubari-melonia, proteiinilisä
  • Päivällinen: Kobe-härkää ja La Bonette -perunoita, keisarihummerisalaattia
  • Illallinen: Ayam Cemani -kanaa ja Pule-salaattia

Artikkeli on julkaistu aiemmin ProBody -lehdessä.

Kuvituskuvan lähde.

Tekstin kirjoittaja: Timo Kettunen

Timo Kettunen

Tasan sitä, mitä sanotaan.

Sivustolla Timo kirjoittaa lähes kaikesta.

Lue koko esittely