Pakaratreeni Naisten salitreeni

Pakaroiden treenaamisen 101

Perjantaipakarat, eli pakaroiden treenaamisen perusteet ilman turhia lätinöitä. Tämän artikkelin lukemiseen menee ehkä kaksi minuuttia, joten sinulle jää vielä hyvin viikonloppuna aikaa vääntää kannikoita.

  • Pakaralihaksia on kolme per puoli; iso pakaralihas, keskimmäinen pakaralihas ja pieni pakaralihas.
  • Pakarat osallistuvat moniin jalkojen liikkeisiin, joten sinun tulee harjoittaa lihasta kaikkiin suuntiin
Lue lisää »

Rasvanpoltto-ohjelma naisille Naisten salitreeni

Hot Mama treeniohjelma, osa 3

Haluatko painottaa kuntosalilla rasvanpolttoa? Tämä Hot Maman treeniohjelman kolmas osa on 3-6 kertaa viikossa tehtävä, puhtaasti rasvanpoltto-ohjelma naisille, joilla on tavoitteena pudottaa painoaan vähintään 10 % verran.

Ohjelmaa noudattamalla saattaa aloittelijalle toki lihastakin tarttua.

Tämä rasvanpoltto-ohjelma ja sen eri variaatiot ovat olleet kautta aikain suosituimpia harjoitusohjelmia Terveysmyrskyn asiakkaiden keskuudessa. Ohjelmalla on pudotettu painoa jopa yli 11 kiloa kahdessa kuukaudessa!

Rasvanpoltto-ohjelma Lue lisää »

  
Naisten salitreeni

Hot Mama -treeniohjelma

Median luoma, lihaksikkaan treenattu ja/tai timmi Hot Mama on tällä hetkellä yksi kysytyimmistä vartalotyypeistä. Tämän osoitti myös se, miten tiukkaa tahtia aiempaa Naisten kuntosaliharjoittelu -artikkeliamme jaettiin. Vastaamme siis luvatusti kysyntään. Teimme ilmaiset harjoitusohjelmat naisille, joiden mielestä kyseinen vartalotyyppi vastaa heidän ulkonäköihannettaan. Toiminnallisuutta unohtamatta.

Eri ihmisillä on erilaiset tavoitteet ja motivaattorit lähteä salille treenaamaan. Osa haluaa kuntoutua, osa selvitä arjesta kivuitta, … Lue lisää »


Hot Mama 1-jakoinen Naisten salitreeni

Hot Maman treeniohjelma | 1-jakoinen

Tämä treeniohjelma on 1-jakoinen, kolme kertaa viikossa tehtävä massahakuinen ohjelma alhaisen rasvaprosentin omaaville, timmejä muotoja haluaville. Liikkeet ovat joka kerta samantyyppiset (samoihin lihasryhmiin kohdistuvat), mutta toistomäärät ja harjoitukset vaihtelevat.

Kun harjoitusohjelmaan yhdistetään kuorma- ja volyymitreeni, saadaan viikon aikana aktivoitua reilusti lihassoluja. Kuormaa vaihdeltaessa harjoituskierron aikana saadaan myös hormonivaste pysymään hyvällä tasolla, eivätkä lihakset ehdi tottua samantyyppiseen harjoitteluun.

Pidä harjoitusten välissä … Lue lisää »


Hot Mama Rasvanpoltto Naisten salitreeni

Hot Maman treeniohjelma | Rasvanpoltto

Rasvanpoltto -ohjelmasta on kaksi eri versiota. Toinen, 3 kertaa viikossa tehtävä pitää sisällään raskaita harjoitteita sekä intervalleja (patteriharjoituksia) ja toinen, 3-6 kertaa viikossa tehtävä joka sisältää pelkästään intervalleja. Valitse 3 kertaa viikossa tehtävä versio, jos sinulla on jo jonkin verran lihasmassaa jota haluat pitää yllä.

Raskaissa liikkeissä käytetään sellaisia painoja joilla menee juuri ja juuri vaadittu toistomäärä. Intervallitreeneissä painoa tiputetaan … Lue lisää »


Hot Mama 4-jakoinen Naisten salitreeni

Hot Maman treeniohjelma | 4-jakoinen

Tämä 4-jakoinen, neljä kertaa viikossa tehtävä kropan veistämiseen tarkoitettu ohjelma on naisille, joilla on tavoitteena pudotella rasvaprosentista 4-8 % lihaskasvua unohtamatta.

Voit tehdä treenin esimerkiksi MA-TI-TO-PE tai MA-KE-PE-LA.

Hot Maman -treeniohjelma #2

Pyri lisäämään painoja tai muutama toisto (älä ylitä ohjelmassa annettua maksimitoistomäärää) vähintään kahden viikon välein. Tee joka 5-6 viikko kevyemmin ja pudota painot tällöin noin kolmasosaan normaaleista treenipainoista. … Lue lisää »


Hot Mama Naisten salitreeni

Naisten kuntosaliharjoittelu

Lihakset ovat uusi musta ja fitness-bloggaajat ovat suomen 50 Shades of Grey. Kuitenkin, kun menee satunnaiselle kuntosalille kaupungista riippumatta, törmää siellä tuttuun näkyyn; heinänkorttakin ohuemmat naiset juoksevat jopa tuntien treenejä juoksumatolla. Ihmisen ulkonäkö ei ole oleellista, mutta lihasten puute on.

Hyvä lihaskunto on yhdistetty kykyyn selvitä elämästä hengissä – ainakin vähän pitempään ja parempikuntoisena. Hyvä lihaskunto vaikuttaa ryhtiin ja elimistön … Lue lisää »


Naisten salitreeni

Pakaroiden harjoittelu

Pakaroiden harjoittelu naisten keskuudessa on nykyään suuressa suosiossa. Tämä johtuu varmasti osittain fitnessbuumista sekä tämän päivän ihanteista. Pyöreille pakaroille on siis tilausta. Jotta pakaroista saadaan pyöreät, tulee niissä olla riittävästi lihasta.

Itse huomaan kuntosaleilla usein, että niin sanotut eristävät liikkeet/apuliikkeet kuten pakarapotkut ovat suuressa suosiossa. Näillä on toki paikkansa pakaratreenissä, varsinkin aloittelijalle, jolla voi olla vaikea aktivoida pakaralihasta. Nämä harjoitteet … Lue lisää »