Nuku paremmin Hyvinvointi

Nuku paremmin!

Nukkuminen on todella tärkeää. Unessa palaudumme liikunnan rasituksista ja arjen haasteista. Hyvä tyyny on olennainen osa onnistunutta unta. Nuku paremmin vinkkiemme avulla.

5 askelta parempaan uneen

1. Valitse tyynyt ja peitteet huolella. Allergiatunnuksella varustetut tuotteet sopivat herkimmillekin nukkujille. Jos olet yöhikoilija, Cool-materiaalit tarjoavat (esim. Familon Cool -tyynyt) miellyttävän viileän tunteen poskeasi vasten. Sarjassa on myös Cool-sijauspatjoja.

2. Kokeile pellavaa ja muita luonnonmateriaaleja niin vuodevaatteissa kuin sängyn materiaalina. Pellava on ekologinen ja luonnollisesti antibakteerinen ja likaa hyökivä materiaali, joka tuntuu miellyttävältä ihoa vasten.

3. Viileämpi makuuhuone takaa usein levollisemman unen. Vaikka huonelämpö olisi viileähkö, voit pukea yllesi miellyttäviä luonnonmateriaaleja, jotka eivät hiosta (pellava, silkki) ja suosia vuodevaatteissa niin ikään vähemmän hiottavia materiaaleja.

4. Laventeli rauhoittaa. Jos uni ei tule, lisää vuodevaatteisiin muutama tippa laventeliöljyä ja käy rauhoittavassa laventelikylvyssä ennen nukkumaan menoa. Jos sinulla ei ole kylpyammetta, laventelijalkakylpykin rentouttaa.

5. Melatoniini. Moni on saanut apua nukahtamis- ja univaikeuksiinsa melatoniinista. Se on luonnollinen apu unettomuuteen. Markkinoilla on runsaasti eri merkkien melatoniinivalmisteita.

Kuvituskuvan lähde.

Tekstin kirjoittaja: Riikka Hollo

Riikka Hollo

Toimittaja-copywriter. 15 vuotta yrittäjänä toiminut, monessa liemessä keitetty viestinnän moniosaaja, joka on aina valmis uusiin haasteisiin. Rakastaa liikuntaa ja hyvää ruokaa. On nähnyt omakohtaisesti, että liikunta ja hyvä ravinto auttavat kaikkeen.

Riikka kirjoittaa Gains.fi:hin kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista, kauneudesta, terveydestä, liikunnasta ja ravinnosta.

Lue koko esittely

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *