Maapähkinävoismoothie Reseptit

Maapähkinävoismoothie herkutteluun

Jos herkuttelun tarve iskee, maapähkinävoismoothie on terveellinen, toki runsaskalorinen vaihtoehto perinteiselle lohturuoalle.

Pehmeä maapähkinävoismoothie

  • 1 banaani

  • reilu pari desiä maustamatonta tai turkkilaista jogurttia (jos et käytä maitotuotteita, korvaa kourallisella liotettuja manteleita ja parilla desillä kylmää vettä)

  • 1 rkl maapähkinävoita (luomua ja mielellään sokeritonta)

Jos haluat smoothiesta ruokaisamman ja proteiinipitoisemman, heitä sekaan mitallinen maustamatonta tai suklaan makuista proteiinijauhetta. Kaikki blenderiin ja hurruutetaan sekaisin.

Tiesitkö?

Maapähkinä ei ole pähkinä, vaan palkokasvi. Maapähkinät sisältävät runsaasti mm. aivoille välttämättömiä hyviä rasvahappoja, sekä E-vitamiinia. Niissäkin kannattaa kuitenkin taas suosioida mahdollisimman vähän prosessoituja, suolaamattomia vaihtoehtoja. Paras säilytyspaikka maapähkinöille on kuivassa ja huoneenlämmössä, mutta suuren rasvapitoisuutensa vuoksi niitä voidaan säilyttää myös viileässä.

Tekstin kirjoittaja: Satu Varjonen

Satu Varjonen

Kauneus- ja hyvinvointitoimittajana 10 vuotta toiminut freelancer. Nauttii kirjoittamisesta ja tykkää tutkia ennen kuin hutkii, ja onkin siksi unelma-ammatissaan. Toivoo juttujensa antavan hyödyllisiä vinkkejä tai tarjoavan uuden näkökulman.

Satu Varjonen kirjoittaa Gains.fi:hin yleisestä hyvinvoinnista, kauneudesta ja ravinnosta.

Lue koko esittely