Tehokas vatsalihastreeni Kuntosaliharjoittelu

Tehokas vatsalihastreeni

Tämä vatsalihastreeni -ohjelma on jatkoa viime viikolla julkaistuun kymmeneen vinkkiin, joita noudattamalla olen itse saanut erinomaisia tuloksia, sekä neuvonut asiakkailleni tien seksikkään vatsan luomiseen.

Ohjelman avulla annat vatsamakkaroille lähtökäskyn ja ’grillaat kyljykset’ kiinteiksi. Tämä treeniohjelma on tarkoitettu noudatettavaksi muun saliharjoittelun ohella.

Vatsalihastreeni – Päivä 1

1. Istumaan nousu vatsapenkissä (lisäpainolla) + lankutus nilkat ojennettuna suoriksi (on hieman rankempi ja painottuu alavatsaan) 4 x 8-10 + 45 s

2. Vatsarutistus ylätaljassa köydellä/remmeillä + jalkojen staattinen pito ilmassa selällään 3 x 20 + 30 s

3. Jalkojen nosto penkillä + vatsarutistus lattialla jalat penkillä 3 x 15 + 15

Vatsalihastreeni – Päivä 2

1. Vatsarutistus kiertäen lattialla + kylkipito samalle puolelle 3x 15 + 30s (3 x /puoli vuorotellen)

2. Vartalonkierto sivuttain selkäpenkissä 3 x 15/puoli

3. Vartalonkierto lattialla levypainolla + jalkojen kierto puolelta toiselle 3 x 8-10/puoli + 12-15/puoli

Vatsalihastreeni – Päivä 3

1. TRX/fitboll vatsat: (kämmenet lattiassa ja jalat pallon päällä tai TRX- kahvoihin pujotettuna. Vedä polvia kohti rintaa.) + hidas istumaan nousu fitbolin päällä 3 x 15 + 15

2. Voimapyörä (kevyempi versio fitbolilla tehtynä) + vatsarutistuslaite 3 x 6-10 + 15

3. Vatsalihasten venytys joko heti harjoituksen jälkeen, tai myöhemmin samana päivänä:
Käy vatsallesi ja työnnä ylävartalo suorien käsien varaan. Pidä lantio lattiassa. Kierrä painopistettä sivulle, niin vaikutus siirtyy enemmän vinoihin vatsoihin.

Tsemppiä treeneihin!

Kuvituskuvan lähde.

Tekstin kirjoittaja: Ville Erola

Ville Erola

Ville Erola on liikunnanohjaaja, tanssija ja esiintyjä. Hän työskentelee Personal Trainerina Töölö Gymillä sekä keikkailee Scandinavian Hunks -tanssiryhmän kanssa.

Ville kirjoittaa Gainssiin kuntosaliharjoittelusta sekä yleisesti treenistä.

Lue koko esittely

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *