Terveysvaikutteinen aamupala Ravinto

Terveysvaikutteinen aamupala

Jos lukeudut niihin, jotka aamiaisen syövät, tässä hyvä vaihtoehto. Yleisesti kuitenkin kannattaa muistaa, että aamupala on vain yksi päivän ateria muiden joukossa, ja tärkeämpää on aina kokonaisuus.

Avokadon monityydyttymätön rasva on ihanteellista ravintoa aivoille. Pesto puolestaan sisältää cashew-pähkinää ja pinjansiemeniä, joiden sisältämällä magnesiumilla voi olla myötävaikutusta muistin toimintaan. Tomaatin lykopeeni vuorostaan saattaa vähentää masennuksen oireita varsinkin iäkkäämpien keskuudessa. Ruususuolassa arvokkaat mineraalit ovat helposti imeytyvässä muodossa.

2 ruisleipää tai kuitupitoista täysjyväleipää
2 tl Pirkka Sitruunapestoa
puolikas avokado
ripaus ruususuolaa (Himalajan suola)
2 viipaletta kinkkua
2 viipaletta juustoa (esimerkiksi gouda)
tomaattia tai kirsikkatomaattia

Voitele leipäviipaleet sitruunpestolla. Viipaloi tai levitä avokado leiville ja lisää ripaus ruususuolaa. Lado päälle kinkut, juustot ja viipaloi kirsikkatomaatit.

Vinkki!

Tämän jo valmiiksi erittäin herkullisen aamiaisen voit kruunata esimerkiksi rucolalla tai herneenversoilla.

Lisää aiheesta

Kettusen kirjoitus aamupalasta.

Tekstin kirjoittaja: Satu Varjonen

Satu Varjonen

Kauneus- ja hyvinvointitoimittajana 10 vuotta toiminut freelancer. Nauttii kirjoittamisesta ja tykkää tutkia ennen kuin hutkii, ja onkin siksi unelma-ammatissaan. Toivoo juttujensa antavan hyödyllisiä vinkkejä tai tarjoavan uuden näkökulman.

Satu Varjonen kirjoittaa Gains.fi:hin yleisestä hyvinvoinnista, kauneudesta ja ravinnosta.

Lue koko esittely