Jugurttismoothie Reseptit

Vadelmainen jugurttismoothie

Vadelmainen jugurttismoothie on ruokaisa kiireisen aamu- tai välipala, joka sopii myös palautusjuomaksi tiukan treenin jälkeen.

Jugurttismoothie

  • 300 g turkkilaista tai kreikkalaista jogurttia
  • 1 rkl pähkinävoita (sokeritonta)
  • 1 dl vadelmia tai muita marjoja (jätä halutessasi muutama koristeluun)
  • 1 dl kaurahiutaleita
  • 1 dl vettä

Jos haluat tehdä smoothiesta proteiinipitoisemman, lisää n. 30 g maustamatonta proteiinijauhetta. Mittaa kaikki ainekset blenderiin tai sekoita sauvasekoittimella. Voit koristella valmiin annoksen vadelmilla.

Tiesitkö?

Maapähkinävoita on helppo valmistaa myös itse.

Vadelmissa on antioksidantteja, sekä ruonsulatusta edistäviä kuituja. Suomi on pohjoisimpia kasvualueita, joissa vadelma menestyy.

Kuvituskuvan lähde.

Tekstin kirjoittaja: Riikka Hollo

Riikka Hollo

Toimittaja-copywriter. 15 vuotta yrittäjänä toiminut, monessa liemessä keitetty viestinnän moniosaaja, joka on aina valmis uusiin haasteisiin. Rakastaa liikuntaa ja hyvää ruokaa. On nähnyt omakohtaisesti, että liikunta ja hyvä ravinto auttavat kaikkeen.

Riikka kirjoittaa Gains.fi:hin kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista, kauneudesta, terveydestä, liikunnasta ja ravinnosta.

Lue koko esittely