Munamuffinssit Reseptit

Karppaajan munamuffinssit

Nämä herkulliset ja monenlaisiksi muuntuvat aamiaismuffinssit (myös aamiaismöttösinä tunnetut) sisältävät paljon proteiinia. Reseptistä tulee vuokien koosta riippuen 8-12 muffinssia.

Munamuffinssit

  • 4 munaa
  • loraus kermaa
  • 150 g pussi juustoraastetta
  • 150 g – 300 g pussi kinkkukuutioita tai 1-2 purkkia tonnikalaa
  • 1 punainen paprika tai tomaatti ja/tai pari kourallista babypinaattia
  • 1 rkl psylliumia, manteli- tai soijajauhoja (ei pakollinen, mutta tuo kuitua ja hiukan lisää rakennetta)
  • maun mukaan mustapippuria, paprikajauhetta, chilijauhetta tai muita maistuvia mausteita
  • ripaus suolaa

Vatkaa munien rakenne rikki, kuutioi paprika/tomaatti ja silppua pinaatti. Sekoita kaikki ainekset kulhossa. Lusikoi tefloniseen tai silikoniseen muffinssivuokaan. Jos käytät paperivuokia, laita kaksi kerrallaan. Paista 200 asteessa 8-14 minuuttia eli kunnes saavat vähän väriä pintaan.

Vinkki!

Munamuffinssien proteiinina voit käyttää myös esim. pekonia tai jauhelihaa.

Kirjoittaja: Satu Varjonen

Satu Varjonen

Kauneus- ja hyvinvointitoimittajana 10 vuotta toiminut freelancer. Nauttii kirjoittamisesta ja tykkää tutkia ennen kuin hutkii, ja onkin siksi unelma-ammatissaan. Toivoo juttujensa antavan hyödyllisiä vinkkejä tai tarjoavan uuden näkökulman.

Lue koko esittely

Lue myös: