Näytä lisää
Näytä lisää Näytä lisää Näytä lisää

Pilates ABC Jooga & Pilates

Pilates ABC online – perehdytyskoulutus

Pilatesharjoittelu sopii kaiken ikäisille ja -kuntoisille. Pilates ABC online perehdytyksessä tutustut pilateksen ajatusmaailmaan ja perusharjoitteisiin. Tämän jälkeen säännöllinen harjoittelu joko ryhmäpilatestunneilla tai kotioloissa on helpompaa.

Lyhyt lajiesittely

Pilates on menetelmänä erittäin monipuolinen. Tästä syystä siitä hyötyvät yhtälailla kuntoutujat kuin urheilijatkin. Erityisen hyvä menetelmä on paljon töissä paikallaan oleville. … Lue lisää »


Vapauta virkeytesi Kotijumppa

Vapauta virkeytesi valmennus terveydenhuollon toimijoille

Terveydenhoitoalan ammattilaiset työskentelevät tällä hetkellä pitkää päivää (tai ovat vähintäänkin varautumassa siihen) ja työpäivät ovat normaaliakin stressaavampia. Heidän työnsä on erityisesti vallitsevassa tilanteessa todella tärkeää!

Nana Heikkilän Vapauta virkeytesi -verkkovalmennus tarjoaa nyt ilmaisen nettivalmennuksen kaikille terveydenhuollon toimijoille (sairaanhoitajat, lääkärit, lähihoitajat jne.).… Lue lisää »


Method Putkisto - Marja Putkisto Jooga & Pilates

Marja Putkiston Method Putkisto LIVE-tunnit

Kehonhallinnan äidin, Marja Putkiston kaikille avoimet ja maksuttomat Method Putkisto LIVE-tunnit alkoivat 24. maaliskuuta.

Marja Putkisto LIVE-sarja sisältää kuusi 30 minuutin live-lähetystä tiistaisin ja torstaisin klo 12. Voit osallistua suoraan olohuoneestasi tai etätyöpisteeltäsi. Linkit lähetyksiin saat sähköpostiisi, kun ilmoittaudut mukaan.

Treenit ovat kaikille avoimia, eivätkä vaadi aikaisempaa kokemusta metodista.… Lue lisää »


Anne Sällylä Kotijumppa

Anne Sällylä – legendan paluu

Yle Areenassa on taas tarjolla useita legendaarisia jumppaohjelmia, ohjaajina Anne Sällylä ja Eeva Eerikäinen. Kyllä sitä ennenkin pakarat piukeiksi hoidettiin ihan kotioloissakin! Ja ennenkaikkea, tyyli edellä.

Iltajumppa oli ohjelmistossa vuosina 1979-1987. Anne Sällylän, Eeva Eerikäisen ja muiden vetäjien kanssa palaudut stressistä, vahvistat lihaksia, notkistat niveliä, rentoutat koko kehoa ja piristät mielialaasi varttitunnissa.… Lue lisää »


Lihaskunto

Selkäkanava.fi – Jumppaohjeita selälle ja niskalle

Selkäkanavan sivulle on koottuna jumppaohjeita ja treenivinkkejä selkä- ja niskakivun hoitoon ja ehkäisyyn. Jumppaohjeita on sekä videoina, että kuvallisina ohjeina.

Sivustolta voit myös tilata maksuttoman taukojumppamuistuksen, ja tarjolla on myös Jumppakissan helppo kahdeksan liikkeen pienessäkin tilassa tehtäväksi sopiva taukojumppa, jolla ehkäiset ja hoidat selkä- ja niska-hartiakipuja.… Lue lisää »


Detox eli puhdistuskuuri Hyvinvointi

Detox eli puhdistuskuuri ja sen tarve

Tiedätkö sinä missä kilpirauhasesi tai maksasi sijaitsee? Jos et, kuinka voit olla myöskään varma, että tarpeen on detox eli puhdistuskuuri, tai ettei kilpirauhasesi oireile vain siksi, että satut kuvittelemaan niin?

Viime marraskuussa Briteissä julkaistussa tutkimuksessa selvitettiin, kuinka hyvin ns. keskiverto sukankuluttaja tietää, missä kohtaa elimistöä sijaitsee 20 suhteellisen yleisesti tunnettua elintä, lihasta tai ligamenttia. Ainoa elin, jonka kaikki osasivat sijoittaa … Lue lisää »


Miksi syömisestä tuli niin hankalaa? Gains.Fi

Tykkää meistä Facebookissa – voita kirja

Tykkää meistä Facebookissa – voit voittaa Timo Kettusen tieteeseen perustuvan, humoristisen Miksi syömisestä tuli niin hankalaa -ravitsemuskirjan!

Selittävätkö geenit lihavuutesi? Miksi toisinaan suoli vain rapsaa ja tavara ei imeydy? Entäs millainen detox -härpäke se jokaisen oma maksa olikaan? Voisiko mitenkään olla, että se yhä toimii paremmin, kuin juuri tällä viikolla parhaana keksintönä evah lanseerattu, andeilta käsinpoimittuja vihreitä taikaoraspähkylöitä sisältävä superdetoxpirtelö?… Lue lisää »


Lihas painaa enemmän kuin läski Laihdutus

Lihas painaa enemmän kuin läski?

Näin laihdutuksen kulta-aikana tammikuussa tätä samaa legendaa, eli lihas painaa enemmän kuin läski, kuulee taas usean valmennuksen yhteydessä. Lihaskudos ei kuitenkaan ole painavampaa kuin rasva, vaan kilo lihasta painaa tasan yhtä paljon kuin kilo rasvaa. Lihaskudos on sen sijaan tiheämpää matskua, joten sitä menee rasvakudoksen painoa vastaava määrä pienempään tilaan.

Harjoittelun alussa vaakalukema saattaa jopa nousta

Juuri siitä syystä esimerkiksi … Lue lisää »


Kehonhuoltoa - Bettina Gräsbeck - Kuva: Petri Hakala Kehonhuolto

Kehonhuoltoa tositarkoituksella

Monesti keskitymme liikaa siihen, että saamme mahdollisimman kovan ja tuskaisen hien päälle treenissä, ilman riittäviä lämmittelyitä. Karkaamme salilta pois tekemättä kehonhuoltoa eli jäähdyttelyä tai edes kevyttä venyttelyä treenin päätteeksi. Ja kuinka moni teistä ihan rehellisesti venyttelee kunnolla kotona noin 3 tuntia treenin jälkeen? No, en minäkään joka kerta, mutta olen skarpannut!

Kuten kaikki tiedämme, on treenaaminen ja liikunta hyväksi sekä … Lue lisää »


Hyvä ateriarytmi Ravinto

Hyvä ateriarytmi kasvattaa lihasta

Keho tarvitsee säännöllisesti ravintoa palautuakseen tehokkaasti ja kasvaakseen. Sopivan kokoiset proteiiniannokset stimuloivat lihaskasvua, mutta suurten annosten kasvattamisesta ei tule lisähyötyä. Sen sijaan annoksia voi annostella useammin. Jos treenaajalla on huono ruokahalu, ei annoskoon kasvattaminen ole edes helppoa. Silloinkin ratkaisuna voi olla useampi kohtuullisen kokoinen ateria.

Hyvä ateriarytmi

Käytännössä pyri syömään ainakin kolmen tunnin välein. Älä venytä ateriaväliä yli neljään tuntiin. … Lue lisää »


Shaktajooga Treeni

Lajiesittelyssä shaktajooga

Nykyihmisen elämä on usein erittäin stressaavaa, eikä aikaa tunnu riittävän mihinkään. Jooga lajina antaa käytännön työkaluja rentoutumiseen sekä luvallisen hetken pysähtyä. Koska lajista on olemassa lukemattomia versioita, keskitymme tässä esittelyssä sen perinteisimpään muotoon, Kaula –tradition tantrajoogaan, joka tunnetaan Suomessa nimellä shaktajooga.

Joogasta yleisesti

Joogatessa pyritään tunnistamaan kehon yksittäiset lihakset ja käyttämään vain niitä, joita kulloisessakin asanassa eli joogan liikeharjoituksessa välttämättä … Lue lisää »


Bettina Gräsbeck Kirjoittajat

Bettina Gräsbeck

Bettina Gräsbeck on Personal Trainer ja koulutettu hieroja. Intohimona hänellä on lihaskuntoharjoittelu yhdistettynä muutenkin aktiiviseen elämäntapaan.

Myös kilpailukokemusta on karttunut Body Fitness -lavoilta; vuonna 2016 Fitness Classicissa toinen sija, ja 2014 debyyttikisassa upeasti kultaa. Henkilökohtaisena valmentaja hän on toiminut vuodesta 2013.

Bettinan valmennusfilosofia on ”tosissaan, ei vakavasti”. Hänen kutsumuksenaan on saada erityisesti naiset rakastumaan rautaan. Kun treeni kulkee ja tekniikat … Lue lisää »