Näytä lisää
Näytä lisää Näytä lisää Näytä lisää Näytä kaikki

Strength & Movement Helsinki - Saara Eri lajeja

Strength & Movement Live-tunnit

Strength & Movement Helsingin Live -palvelussa pääset eri jooga-, movement- ja kahvakuulatunneille livestreamin kautta suoraan kotoasi. Ryhmäkoot pidetään pieninä, jotta sinulla on halutessasi mahdollisuus saada myös henkilökohtaista ohjausta.

Tietoja yrityksestä

Strength & Movement Helsinki tarjoaa personal trainer-, online- ja pienryhmävalmennusta. Erikoisalana voiman, suorituskyvyn ja hyvinvoinnin optimointi minimaalisilla välineillä.… Lue lisää »


Pilates ABC Jooga & Pilates

Pilates ABC online – perehdytyskoulutus

Pilatesharjoittelu sopii kaiken ikäisille ja -kuntoisille. Pilates ABC online perehdytyksessä tutustut pilateksen ajatusmaailmaan ja perusharjoitteisiin. Tämän jälkeen säännöllinen harjoittelu joko ryhmäpilatestunneilla tai kotioloissa on helpompaa.

Lyhyt lajiesittely

Pilates on menetelmänä erittäin monipuolinen. Tästä syystä siitä hyötyvät yhtälailla kuntoutujat kuin urheilijatkin. Erityisen hyvä menetelmä on paljon töissä paikallaan oleville. … Lue lisää »


Vapauta virkeytesi Kotijumppa

Vapauta virkeytesi valmennus terveydenhuollon toimijoille

Terveydenhoitoalan ammattilaiset työskentelevät tällä hetkellä pitkää päivää (tai ovat vähintäänkin varautumassa siihen) ja työpäivät ovat normaaliakin stressaavampia. Heidän työnsä on erityisesti vallitsevassa tilanteessa todella tärkeää!

Nana Heikkilän Vapauta virkeytesi -verkkovalmennus tarjoaa nyt ilmaisen nettivalmennuksen kaikille terveydenhuollon toimijoille (sairaanhoitajat, lääkärit, lähihoitajat jne.).… Lue lisää »


Method Putkisto - Marja Putkisto Jooga & Pilates

Marja Putkiston Method Putkisto LIVE-tunnit

Kehonhallinnan äidin, Marja Putkiston kaikille avoimet ja maksuttomat Method Putkisto LIVE-tunnit alkoivat 24. maaliskuuta.

Marja Putkisto LIVE-sarja sisältää kuusi 30 minuutin live-lähetystä tiistaisin ja torstaisin klo 12. Voit osallistua suoraan olohuoneestasi tai etätyöpisteeltäsi. Linkit lähetyksiin saat sähköpostiisi, kun ilmoittaudut mukaan.

Treenit ovat kaikille avoimia, eivätkä vaadi aikaisempaa kokemusta metodista.… Lue lisää »


Anne Sällylä Kotijumppa

Anne Sällylä – legendan paluu

Yle Areenassa on taas tarjolla useita legendaarisia jumppaohjelmia, ohjaajina Anne Sällylä ja Eeva Eerikäinen. Kyllä sitä ennenkin pakarat piukeiksi hoidettiin ihan kotioloissakin! Ja ennenkaikkea, tyyli edellä.

Iltajumppa oli ohjelmistossa vuosina 1979-1987. Anne Sällylän, Eeva Eerikäisen ja muiden vetäjien kanssa palaudut stressistä, vahvistat lihaksia, notkistat niveliä, rentoutat koko kehoa ja piristät mielialaasi varttitunnissa.… Lue lisää »


Lihaskunto

Selkäkanava.fi – Jumppaohjeita selälle ja niskalle

Selkäkanavan sivulle on koottuna jumppaohjeita ja treenivinkkejä selkä- ja niskakivun hoitoon ja ehkäisyyn. Jumppaohjeita on sekä videoina, että kuvallisina ohjeina.

Sivustolta voit myös tilata maksuttoman taukojumppamuistuksen, ja tarjolla on myös Jumppakissan helppo kahdeksan liikkeen pienessäkin tilassa tehtäväksi sopiva taukojumppa, jolla ehkäiset ja hoidat selkä- ja niska-hartiakipuja.… Lue lisää »


Kehonhuoltoa - Bettina Gräsbeck - Kuva: Petri Hakala Kehonhuolto

Kehonhuoltoa tositarkoituksella

Monesti keskitymme liikaa siihen, että saamme mahdollisimman kovan ja tuskaisen hien päälle treenissä, ilman riittäviä lämmittelyitä. Karkaamme salilta pois tekemättä kehonhuoltoa eli jäähdyttelyä tai edes kevyttä venyttelyä treenin päätteeksi. Ja kuinka moni teistä ihan rehellisesti venyttelee kunnolla kotona noin 3 tuntia treenin jälkeen? No, en minäkään joka kerta, mutta olen skarpannut!

Kuten kaikki tiedämme, on treenaaminen ja liikunta hyväksi sekä … Lue lisää »


Hyvä ateriarytmi Ravinto

Hyvä ateriarytmi kasvattaa lihasta

Keho tarvitsee säännöllisesti ravintoa palautuakseen tehokkaasti ja kasvaakseen. Sopivan kokoiset proteiiniannokset stimuloivat lihaskasvua, mutta suurten annosten kasvattamisesta ei tule lisähyötyä. Sen sijaan annoksia voi annostella useammin. Jos treenaajalla on huono ruokahalu, ei annoskoon kasvattaminen ole edes helppoa. Silloinkin ratkaisuna voi olla useampi kohtuullisen kokoinen ateria.

Hyvä ateriarytmi

Käytännössä pyri syömään ainakin kolmen tunnin välein. Älä venytä ateriaväliä yli neljään tuntiin. … Lue lisää »


Shaktajooga Treeni

Lajiesittelyssä shaktajooga

Nykyihmisen elämä on usein erittäin stressaavaa, eikä aikaa tunnu riittävän mihinkään. Jooga lajina antaa käytännön työkaluja rentoutumiseen sekä luvallisen hetken pysähtyä. Koska lajista on olemassa lukemattomia versioita, keskitymme tässä esittelyssä sen perinteisimpään muotoon, Kaula –tradition tantrajoogaan, joka tunnetaan Suomessa nimellä shaktajooga.

Joogasta yleisesti

Joogatessa pyritään tunnistamaan kehon yksittäiset lihakset ja käyttämään vain niitä, joita kulloisessakin asanassa eli joogan liikeharjoituksessa välttämättä … Lue lisää »


Bettina Gräsbeck Kirjoittajat

Bettina Gräsbeck

Bettina Gräsbeck on Personal Trainer ja koulutettu hieroja. Intohimona hänellä on lihaskuntoharjoittelu yhdistettynä muutenkin aktiiviseen elämäntapaan.

Myös kilpailukokemusta on karttunut Body Fitness -lavoilta; vuonna 2016 Fitness Classicissa toinen sija, ja 2014 debyyttikisassa upeasti kultaa. Henkilökohtaisena valmentaja hän on toiminut vuodesta 2013.

Bettinan valmennusfilosofia on ”tosissaan, ei vakavasti”. Hänen kutsumuksenaan on saada erityisesti naiset rakastumaan rautaan. Kun treeni kulkee ja tekniikat … Lue lisää »


Teini-ikäisen salitreeni Kuntosaliharjoittelu

Teini-ikäisen salitreeni

Meille on tullut toistuvaa kyselyä siitä, voiko salitreenin aloittaa jo teini-iässä. Vastataan siis kysymykseen. Vaikka teini-ikäinen on vielä kasvava nuori, se ei estä tavoitteellista harjoittelua. Jos salitaustaa ei ole, suosittelen aloittamaan hyvin maltillisesti. Jatkoa ajatellen kaksi tärkeintä asiaa ovat progressio (harjoitus kuormittaa 2-3 viikon välein aina uudella tavalla) ja jatkuvuus (joka viikko).

Joku voisi tässä yhteydessä kritisoida, miksi neuvoisin nuorille … Lue lisää »


Ananas Ravinto

Ananas – bodarien & laihduttajien suosikki

Ananas on vuodesta toiseen vakisuosikki varsinkin bodareiden ja laihduttajien keskuudessa. Mutta tiesitkö, mistä ananas on alkujaan peräisin? Entä sen väitetyt laihduttamista tukevat ominaisuudet – totta vai tarua?

Ananaksen lyhyt historia

Ananaksen uskotaan olevan alkujaan kotoisin Brasiliasta. Nykyisellään sitä kasvatetaan kaikissa trooppisissa maissa. Tarinoiden mukaan ensimmäiset eurooppalaiset, jotka sitä pääsivät maistamaan, olivat Kristoffer Kolumbus miehistöineen marraskuussa 1493.

Ananaksen päätymisessä kaiken kansan … Lue lisää »